افراد مسموم چه ویژگی‌هایی دارند؟

در زندگی اجتماعی ناچاریم مراقب باشیم چه همنشین‌ها و دوستانی را انتخاب می‌کنیم. شناختن و جدا شدن از افرادی که ذهن مسموم دارند، یکی از دشوارترین، اما ضروری‌ترین مهارت‌های اجتماعی است. تمام دوستی‌ها و روابط عاطفی دچار آزمون‌ها و دردهای فزاینده می‌شوند، اما باید سرانجام باعث آرامش و احساس رشد در شما شوند. اگر چنین سودی را از روابطتان دریافت نمی‌کنید، بدون کمترین ترحمی آن‌ها را قطع کنید.

افراد مسموم به اشکال مختلف به شما هشدار می‌دهند. ساده‌ترین راه برای تشخیص آن‌ها توجه به دو احساس ساده است: خوب یا بد. آیا در کنار چنین افرادی راحت هستید یا ناراحت، بهتر هستید یا بدتر، بیشتر احساس انرژی می‌کنید یا کمتر، آیا وقتی مدت زمانی را در کنارشان سپری می‌کنید، اعتماد به نفس‌تان بیشتر می‌شود یا سست‌تر. انرژی روحی خودتان را حفظ کنید، و فقط برای افرادی آن را هزینه کنید که متقابلاً این کار را انجام می‌دهند.

گاهی اوقات تشخیص افراد مسموم دشوار می‌شود. به این نوشته‌ها بیشتر دقت کنید، بدون آنکه تأمل کنید، چه کسانی به ذهن شما می‌آیند؟ آیا آن‌ها یک یا چند ویژگی افراد مسموم را دارند؟ کدام ویژگی‌ها را؟ گاهی اوقات ما به قدری دچار روابط درهم تنیده و سوء استفاده‌گرانه افراد مسموم می‌شویم که نمی‌دانیم بودنشان چقدر برای سلامت روح ما مضر است. مرزهای شخصی خودتان را با تأمل معین کنید و انرژی خودتان را برای افرادی به هدر ندهید که باعث بهتر شدن احساسات و شخصیت شما نمی‌شوند.